DW Türçe neden kapandı VOA News neden açılmıyor?

DW Türçe neden kapandı VOA News neden açılmıyor, Amerikan ve Alman basın kuruluşlarının Türkçe siteleri neden kapandı, neden açılmıyor?

Google Haberlere Abone ol

DW Türçe neden kapandı VOA News neden açılmıyor, Amerikan ve Alman basın kuruluşlarının Türkçe siteleri neden kapandı, neden açılmıyor?

Türkiye'de Türk personelle ve Türkçe yayın yapan ancak Türkiye'nin resmi kurumları tarafından ortaya konulan kurallara uymayan, lisans ve benzeri başvuruları zamanında yapmayan yabancı basın kuruluşlarına yönelik atılması gereken adımlar atıldı. 

Almanya merkezli DW Türkçe ile ABD merkezli Amerika'nın Sesi'nin web sitelerine erişim engeli getirildi.

Erişim engeli kararları RTÜK'ün talebiyle Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği tarafından alındı. RTÜK, lisans başvurusu yapmadıkları gerekçesiyle sitelerin erişime engellenmesini istemişti.

amerikaninsesi.com'a girilmeye çalışıldığında, "30/06/2022 tarihli ve 2022/7982 D.İş sayılı Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği kararıyla erişime engellenmiştir," ifadeleriyle karşılaşılıyor.

dw.com web sitesinde de kullanıcıları "30/06/2022 tarihli ve 2022/7978 D.İş sayılı Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği kararıyla erişime engellenmiştir," ifadeleri karşılıyor.

İfade Özgürlüğü Derneği’nin kurucularından Bilişim Hukuku Uzmanı Prof. Dr. Yaman Akdeniz, "Deutsche Welle (http://dw.com) haber sitesine, Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği'nin 30/06/2022 tarih ve 2022/7978 D.İş sayılı kararıyla erişim engellenmiş. Amerikanın Sesi (http://amerikaninsesi.com) haber sitesine, Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği'nin 30/06/2022 tarih ve 2022/7982 D.İş sayılı kararıyla erişim engellenmiş." diye yazdı ve gelişmeleri 'sansür' olarak değerlendirdi.

Erişim engeli kararının ardından Amerika'nın Sesi, "İnternet içeriklerine erişim engeli yaşandığı zaman Voice of America'yla (VOA) anlaşmaları da olan "Psiphon" ve "nthLink" program ve uygulamalarını kullanarak sansür ve engellemeleri aşıp internette istediğiniz içeriğe erişebilirsiniz," açıklamasında bulundu. Amerika'nın Sesi, Twitter hesabından "RTÜK'ün 9 Şubat'taki kararı doğrultusunda görüntülü haberleriyle ilgili lisans başvurusu yapmamaları gerekçesiyle VOA Türkçe ve DW Türkçe'ye erişim engelleme kararı Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği'nin bugünkü kararıyla hayata geçirildi" bilgisini paylaştı.

RTÜK'ün CHP'li üyesi İlhan Taşcı da kararı sosyal medya hesabından "Lisans başvurusu yapmayan DW Türkçe ve Amerika'nın Sesi’nin erişimi RTÜK Başkanlığının istemi üzerine Ankara Sulh Ceza Hakimliğince engellendi. İşte basın özgürlüğü ve ileri demokrasi!" diye duyurdu.

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Şubat ayında Türkçe yayın yapan uluslararası haber sitelerinin denetleneceğini bildirmişti. RTÜK, Amerika’nın Sesi, DW Türkçe ve Euronews haber sitelerine lisans için 72 saat tanımış, lisans başvurusunda bulunmayanların ise erişimlerinin engelleneceğini söylemişti.


 

Yorumlar