Abdesti Bozan Durumlar

Abdesti bozan durumlar dinimizde açıklanmıştır. Bunlar;

Abdesti Bozan Durumlar

Abdesti bozan durumlar dinimizde açıklanmıştır. Bunlar;

  • Önden ya da arkadan kan, meni, sidik, irin, gaita gibi pislik veya bir sıvının çıkması, abdestte ve gusülde yıkanması farz olan yere gelmese de, abdesti bozar.
  • Arkadan yel çıkarmak.
  • Ağız ve burundan ya da herhangi bir organdan kan gelmesi durumunda abdest bozulur. Ancak ağızdan gelen kan tükürükten fazla ya da eşitse abdesti bozar. Diğer yerlerden gelen kan sadece çıkışa bulaşsa bile abdest bozulur. İğne ucu kadar çıkmış olan kan, yerinde kalmışsa abdesti bozmaz. Bunun elle ya da parmakla silinmesi de abdesti bozmaz. Yaralardan çıkan irin ya da sarı sıvılarda aynı anlamı taşır. Yaralardan kan akmadan kabuk düşmesi abdesti bozmayan bir unsurdur. Vücutta oluşan kabarcıklardan çıkacak sıvılarda kan hükmündedir.
  • Kişinin ağız dolusu kusması abdesti bozar. Ağız dolusu olmayan kusma abdestin bozulmasına neden olmaz. Ağızdan balgam çıkması da abdesti bozmayan bir unsurdur.
  • Süresi ne olursa olsun bayılmak, delirmek gibi durumlar abdesti bozar. Sarhoşlukta bilerek ya da zorlama ile olsa da abdesti bozar.  
  • Namazda rükuda ve secdede iken, kişinin bilerek ya da bilmeden başkalarının işiteceği şekilde gülmesi abdesti bozduğu gibi namazını da bozar. Çocuğun ya da uyuyan bir kişinin gülmesi sadece namazı bozar.
  • Çocuk doğurmak abdesti bozar. Çocuğun doğmasında kan görülmese de abdest bozulur.
  • Cinsi münasebette bulunmak.
  • Mübaşeret-i fahişe durumu yani karı kocanın çıplak ya da ince kıyafetlerle avret yerlerinin sürtünmesi abdesti bozan durumlardır.
  • Teyemmüm yapan kişinin su bulması aldığı abdesti bozacaktır.
  • Çıplak bir hayvan üzerinde yokuş yukarı çıkarken uyumak abdesti bozar. Düz yol ya da yokuş aşağıya inerken uyumak ise abdesti bozmaz. Eyerli ve palanlı bir hayvan üzerinde hiç bir durum abdesti bozmaz. 

 

Bir kişi abdest aldığında bazı organlarını yıkayıp yıkamadığını hatırlayamazsa ve bu şüpheyi ilk kez duyuyorsa, o organını yeniden yıkamalıdır. Sürekli olarak şüphe içerisindeyse duyduğu şüphenin önemi olmayacaktır. Bu durumda abdestini almış sayılır. Abdestinin bozulup bozulmadığını hatırlamayan kişi, abdestini aldığını düşünüyorsa, abdesti var sayılır. Kesin olarak bilinen her şey, şüphelerle yok olamaz. Namaz dışında abdestten şüpheye düşmek, abdest almayı gerektirirken, namaz içerisinde abdestten şüpheye düşmek abdestin yenilenmesini gerektirmez.  

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×