Telekulak davasında Murdoch'ın "manevi kızı" suçsuz bulundu

Medya devi Rupert Murdoch’ın İngiltere’deki eski gazete yöneticilerinin yargılandığı telekulak davasında karar açıklandı. Rebekah Brooks, hakkındaki tüm suçlamalardan beraat ederken, editör Andy Coulson’un ise suçlu olduğuna karar verildi....

Telekulak davasında Murdoch'ın

Medya devi Rupert Murdoch’ın İngiltere’deki eski gazete yöneticilerinin yargılandığı telekulak davasında karar açıklandı. Rebekah Brooks, hakkındaki tüm suçlamalardan beraat ederken, editör Andy Coulson’un ise suçlu olduğuna karar verildi. Coulson'un cezası daha sonra belli olacak. Murdoch'ın 'manevi kızı' olarak da bilinen Brooks, Coulson ile “yasadışı telefon dinleme ve kamu görevlilerine rüşvet verme” suçlarıyla yargılanıyordu.

Old Bailey ağır ceza mahkemesi 138 gün sonra telekulaktan yargılanan eski gazete yöneticilerine yönelik kararını açıkladı. 7 kişinin yargılandığı davada, Rebekah Brooks tüm suçlardan temize çıkarken, Andy Coulson ise suçlu bulundu.

İngiltere’nin en genç (32 yaşında) gazete editörü unvanını elinde tutan Brooks, 2000-2003 yılları arasında telekulak skandalı sonrası Murdoch'ın yayın hayatına son verdiği 'News of the World'ün editörlüğü; 2003-2009 arasında 'The Sun' editörlüğü ve 2009'dan, istifa ettiği geçen yıla kadar da News International'ın (NI) CEO'luğunu yapıyordu.

Andy Coulson ise 2003 yılında Rebekah Brooks'dan devraldığı News of the World (NotW) gazetesindeki editörlük görevinden Ocak 2007 tarihinde istifa etti. Bu görevinden ayrılmasının hemen ardından, o zaman Muhafazakar Parti lideri olan David Cameron'ın basın danışmanlığı görevine getirildi. Cameron 2010 yılında başbakan olduktan sonra da aynı görevine devam eden Coulson, telekulak skandalı büyümeye başlamadan 2011 yılının başında bu görevinden de ayrıldığını açıkladı.

Coulson ve Brooks, editörlüğünü yaptıkları dönemlerde Murdoch’ın gazetelerinde yaygın olarak yapılan yasadışı dinlemelerinin yanı sıra, Murdoch'ın yüzde 39'una sahip olduğu BSkyB ihalesinde hisselerin tamamına sahip olmak için Başbakan Cameron üzerinde lobi faaliyeti yapmakla suçlanıyordu.

Rupert Murdoch’un İngiltere’deki News of the World (NotW) gazetesinde patlak veren ve ülkedeki diğer gazetelerine (Times, Sun) de sıçrayan telekulak skandalı sonrası açılan polis soruşturmasında onlarca gazeteci, polis, kamu görevlisi ve üst düzey yönetici gözaltına alınarak sorgulanmıştı.

Telekulak sonrası gelen yoğun eleştiriler üzerine Murdoch, en çok kar getiren tabloid gazetelerinden 168 yıllık News of the World’un yayın hayatına son vermişti. Hisselerinin tamamını almak için uzun zamandır hazırlık yaptığı BSkyB ihalesinden de çekilmek zorunda kalmıştı. Ayrıca, Murdoch ve oğlu James Murdoch “Meclis Kültür, Spor ve Medya Komisyonu” tarafından sorguya çekilmişti. CİHAN


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×