Yapay zeka bir kez daha insanı yendi

Google tarafından geliştirilen AlphaGo yazılımı, Go oyununun dünya şampiyonu Lee Sedol'i yendi. Daha önce de yapay zeka satrançta insanı yenmişti

Yapay zeka bir kez daha insanı yendi

Yapay zeka ile insan arasındaki ikinci karşılaşmada da gelen yapay zeka oldu. Google tarafından geliştirilen AlphaGo yazılımı, Go oyununun efsanesi Lee Sedol ile karşılaştı. 5 maç olması planlanan karşılaşmanın ilk üçünün galibi ise AlphaGo oldu. Seride iki karşılaşma daha yapılacak, ancak AlphaGo 3-0 öne geçtiği için Lee'nin kazanma ihtimali kalmadı.

Lee, Güney Kore'nin başkenti Seul'de yapılan maç sonrası "Güçsüz bir görüntü sergilediğim için çok üzgünüm. Go'da çok deneyimli olmama rağmen böylesine ağır bir baskıyı hiç yaşamamıştım ve sanırım yeteneklerim bunun üstesinden gelmeye pek yetmedi" dedi.

Alpha Go'yu yaratan Google'ın DeepMind bölümü kurucusu Demis Hassibis, maç sonucunu "tarihi bir an" diye niteledi.

DAHA ÖNCE DE SATRANÇTA YENMİŞTİ

Sürpriz başarı yapay zeka tarihinde ikinci dönüm noktası oldu. 1997'de de IBM'in ürettiği Deep Blue adlı bilgisayar satranç şampiyonu Garry Kasparov'u yenerek bir ilke imza atmıştı.

Go'da satrançtan çok daha fazla hamle olasılığı var. Bu nedenle Google yetkilileri de AlphaGo'nun Lee'yi yenemeyebileceğini kabul ediyordu.

Lee Go oyununda bir efsane olsa da zirvede tek değil. Go'da ulaşılabilecek en yüksek derece olan 9. dana henüz 18 yaşında sahip olan Çinli oyuncu Ke Jie ise AlphaGo'yu yenebileceğini söylüyor. Jie'ye göre yapay zekaya karşı kazanma şansı yüzde 60.

GO OYUNU NEDİR? 

Go tahta üzerinde oynanan iki kişilik çok eski bir strateji oyunudur. Çin kökenli olmasıyla birlikte bütün Doğu Asya'da tanınır ve oynanır. Oyunda siyah ve beyaz renklerdeki küçük ve yuvarlak taşlar kullanılır.

GO OYUNU NASIL OYNANIR

Oyuna siyah başlar. Siyah taşın kim olacağını karar vermek içinse; öncelikle beyaz oyuncu sayısını bilmeden eline birkaç tane taş alır. Siyah oyuncu ise, beyaz oyuncunun elinde bulunan taşların sayısının tek mi yoksa çift mi olduğunu bulmaya çalışır. Eğer bulursa, siyah oyuncu siyah oyuncu olarak kalır. Eğer bulamazsa beyaz oyuncu, siyah oyuncu olur. Ve siyah oyuncu oyuna başlar.

ALAN KAPMA STRATEJİSİ

Sırası gelen oyuncunun kendi taşını oyun tahtasındaki mümkün olan bir yere yerleştirmesiyle oyun devam eder. Tahtaya konulan taşlar esir alınmadığı müddetçe oyun sonuna kadar hareket etmezler. Tüm taşlar aynı değere sahiptir ancak birbirleri arasındaki stratejik konum oyunun yapısını belirler. Oyun sonunda en çok alana sahip olan oyuncu oyunu kazanmış olur.

GO OYUNUNUN AMACI

Oyunun temel amacı şöyle bir benzetmeyle açıklanabilir: İki general bir bölgeyi kontrol altına almak istemektedir. Bunun için ilk önce gözetleme kuleleri dikerler ve sonra da kendileri için güvenli bir pozisyon kurmaya çalışırlar. Oyunun amacı rakibi tamamen ortadan kaldırmaktan veya taşlarını esir almaktan çok onun karşısında avantajlı bir konuma geçmek, kendi taşlarınızla mümkün olabildiğince çok alanı kontrol altında tutmaktır.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×