Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu sona erdi

ODTÜ Teknokent ve ODTÜ Enformatik Enstitüsü işbirliğiyle bu yıl 6. düzenlenen “Global Game Jam ATOM 2014” (Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu) 24-26 Ocak 2014 tarihleri arasında tüm dünya ile aynı anda ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştir.

Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu sona erdi

ODTÜ Teknokent ve ODTÜ Enformatik Enstitüsü işbirliğiyle bu yıl 6. düzenlenen “Global Game Jam ATOM 2014” (Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu) 24-26 Ocak 2014 tarihleri arasında tüm dünya ile aynı anda ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Uluslararası komite tarafından açıklanan “Olduğu gibi değil, olduğumuz gibi görürüz” temasına uygun yenilikçi oyunlar geliştirmek için başlayan 48 saatlik maratona 113 geliştirici katıldı. "Olduğu gibi değil, olduğumuz gibi görürüz" (We don’t see things as they are, we see them as we are) teması, 24 Ocak Cuma günü her merkezin kendi yerel saatine göre açıklandı ve tüm dünyada geliştiriciler bu tema üzerine fikir paylaşmaya başladı.
Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu kalabalık, eğlenceli, katılımcı ve yoğun bir geliştirme sürecini tam 27 ekip ve 32 oyunla tamamladı.

ODTÜ Teknokent ATOM’un (Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi) Microsoft, TEB ve Koç Sistem tarafından desteklenen etkinlik kapsamında geliştiriciler yarışma sonunda ortaya yenilikçi oyunlar çıktı.

Açıklanan tema ile ekiplerini kuran ve oyun geliştirmeye başlayan katılımcılar, 48 saat sonunda geliştirdikleri oyunları ziyaretçilere sundu. GGJ ATOM Jürisi tarafından, High Five ekibinin geliştirdiği “Yabıştır Kamil” isimli oyun, merkezin “En Beğenilen Oyunu” seçildi. Pazar günü 18:00’da gerçekleştirilen kapanış töreni ile tamamlanan 48 saatlik maceraya, oyun geliştiriciler yenilikçi oyunları ile damgasını vurdu.

TÜRKİYE'DEN 388 GELİŞTİRİCİ KATILDI

Global Game Jam bu yıl tüm dünyada da rekorların yılı oldu. GGJ merkezleri bu yıl toplam 72 farklı ülkede 488 merkezde gerçekleştirildi. 48 saat boyunca oyun geliştiren 23 bin üzerinde katılımcı, dünya genelinde oyun geliştirme alanının ilerlemesine de büyük katkıda bulunmuş oldu.

Yoğun katılımıyla bu yıl ilgi çeken Mısır, İsrail, Singapur, Tayland, Filipinler, Makedonya, Tunus ve Meksika gibi ülkelerin yanısıra, Türkiye de toplam 6 merkez ve 388 geliştirici kaydıyla dünyada önemli bir geliştirme coğrafyası olduğunu bir kez daha kanıtladı.
CİHAN

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×