Halk TV kimin, Halk TV'nin sahibi kimdir, nerelidir ne iş yapıyor?

Halk TV kimin sahibi kimdir, özellikle muhalif kesim tarafından oldukça çok izlenen kanallardan biri olan Halk TV'nin sahibi merak ediliyor. Halk TV kimin? Halk TV'nin gerçek sahibi kimdir? gibi soruların yanıtını sizler için derledik.

Google Haberlere Abone ol

Halk TV kimin sahibi kimdir nerelidir ne iş yapıyor? Halk TV'nin gerçek sahibi tartışmalı olan ve Cumhuriyet Halk Partisi yanlısı yayınlarıyla bilinen bir haber kanalı. Vatandaşlar Halk TV ile ilgili internet üzerinden sıkça araştırmalar yapıyor. Peki, Halk TV kimin sahibi kimdir nerelidir ne iş yapıyor?

Halk TV kimin sahibi kimdir nerelidir ne iş yapıyor?
Halk TV'nin yeni logosu

 

Halk TV son zamanlarda popülerliği daha çok muhalifler arasında yükselen bir kanal olmakla birlikte geçmişi eskilere dayanmaktadır. Kanalın ilk olarak 10 Ocak 2005 tarihinde kurulduğu bilinmektedir. Ancak zaman zaman düştüğü mali bunalımlar kanalın sürekli yayın araları vermesine ve bazı dönemlerde borçlarından dolayı Digitürk gibi platformalardan yayınının kaldırılmasına neden olmuştur. Kanal bu esnada çok büyük bir izleyici kitlesini de kaybetmiştir. 

Kurulduğu 2005 yılında CHP yönetiminin verdiği desteklerle varlığını sürdüren Halk TV, 2 Şubat 2011 tarihinde kapatıldı. 15 gün süren yayın aksaması tekrar 18 Şubat 2011’de kaldığı yerden devam etmiştir. Öte yandan kurulduğu günden beri dalgalı bir yayın akışına sahip olan kanal bu defa maddi imkansızlıklarla boğuşmaya başlamış ve biriken borçları sebebiyle 31 Temmuz 2012 tarihinde Digiturk kanalları listesinden çıkarılmıştı. Borcu kısa süre sonra ödenen Halk TV yayın hayatına 18 Şubat 2013’ten bu yanan Digiturk'ten devam ettirmektedir.

aptığı tartışmalı programlarla sürekli gündeme gelen kanalın sahibi vatandaşlar tarafından çokça merak ediliyor ve araştırılıyor. 

HALK TV SAHİBİ KİMDİR?

2005 yılında yayın hayatına başlayan Halk TV yaptığı tartışmalı programlarla sürekli gündeme gelsede hakkında en çok merak edilenlerden biri de sahibinin kim olduğudur. Kanalın  CHP yönetimine ait olduğu zaman zaman iddia edilsede sahipleri arasında en çok ismi zikredilen kişi Cumhuriyet Halk Partisi eski genel Başkanı Deniz Baykal'dır. 

Geçtiğimiz günlerde kanaldan istifa eden eski yöneticilerden biri olan Halk Tv eski Genel Müdürü Şaban Sevinç, verdiği bir röportaj esnasından kanalın CHP'ye destek için kurulduğunu ancak kanalın parti ile ilgili bir organ bağının olmadığını söylemişti. Sevinç aynı zamandan kendisine yöneltilen "Deniz Baykal’ın kanalı olduğu söyleniyor bu gerçek mi?" şeklindeki soruya; "Deniz Baykal döneminde, CHP siyasetini destekleyelim diye kurulan bir kanal. Ama parti ile herhangi bir organik bağı yok, az önce de dediğim gibi biz CHP siyasetine yakınız." ifadelerini kullanmıştı. Kanalın kimin adına sorulması üzerine ise Sevinç, "İmtiyaz sahibi Deniz Baykal. Hissesi var." demişti.

KANALA YENİ SAHİP

Öte yandan 31 Mart seçimlerinin hemen ardından Halk TV'de ücretsiz çalıştığı 6 yılın ardından istifa ettiğini duyuran gazeteci Uğur Dündar'ın hemen ardından açıklama yapan Barış Yarkadaş ise, kanalın başına Deniz Baykal'ın kızı Aslı Ataman'ın geçtiğini ve mevcut yapıyı değiştirdiğini ifade etmişti.

2020 yılının başlarında Halk TV'nin satıldığı haberleri gelmeye başladı. İlk başlarda kanalın satıldığına yönelik iddialar yalanlansa da sonradan kanalın satıldığı kesinleşti. Kanal, aslen Sivaslı olan Cafer Mahiroğlu isimli işadamı tarafından satın alındı. Ancak, kanalın satın alınması sadece el değiştirmesinden ibaret. Çünkü, kanal aynı şekilde CHP'nin yayın organı şeklindeki yayınlarına devam ediyor. 

HALK TV YENİ SAHİBİ CAFER MAHİROĞLU KİMDİR?

Cafer Mahiroğlu 1966 yılında Sivas'ta doğdu. İngiltere'deki Select isimli tekstil firmasının sahibi olarak tanınıyor. İngilizce öğrenmek amacıyla 1980'lerin sonunda İngiltere'ye giden Mahiroğlu, uzun yıllar konfeksiyon sektöründe çalıştıktan sonra, daha önce çalışanı olduğu, konfeksiyon atölyesini satın alarak patronluğa soyundu.

1991 yılında Armondi tekstil şirketini alan Mahiroğlu, Top Shop, New Look, Dorotthy, Perkins, Tesco, Evans gibi bir çok markanın üreticisi konumuna geldi. 2007'de mali krize giren İngiltere'nin ünlü markası Select'i satın alan Mahiroğlu'nun 350'ye yakın mağazası bulunuyor.

Halk TV kimin sahibi kimdir nerelidir ne iş yapıyor?

Halk TV'nin görünen sahib

 

Halk TV kimin, sahibi kimdir? İngiltere'nin en zengin 100 insanı arasında adı geçen Mahiroğlu'nun başarı hikayesini Forbes dergisi, 'Türk Kumaşı', 'Yeni Asil Nadir' başlığı ile Kasım sayısında kapağına taşımıştı.

Halk TV son olarak canlı yayında uğradığı baskınla gündeme gelmişti. 

Kanalın Marmaris'te yangın bölgesinde yapmak istediği canlı yayın esnasında bir grup vatandaş, "Yalan konuşuyorsunuz, böyle devam ederseniz müdahale ederiz" şeklinde ifadelerle baskın düzenlemişti. Canlı yayına katılmak isteyen grup ile kanal çalışanları arasında sert tartışmalar yaşanmış sonrasında tartışma arbedeye dönüşmüştü. 

Yaşananlar sonrasında 5 kişi gözaltına alınmıştı.

Kaynak: SonHaberler


 

Yorumlar