Yeni canlı keşfedildi: Beyni yok ama öğreniyor, ağzı yok ama yemek yiyor

Bilim insanları beyni olmamasına rağmen çözüm üretebilen, ağzı olmamasına rağmen yemek yiyen bir canlı organizma keşfetti.

Yeni canlı keşfedildi: Beyni yok ama öğreniyor, ağzı yok ama yemek yiyor

Adı; Blob, bilim insanları onu henüz hayvan veya mantar grubunda sınıflandırabilmiş değil.

Blob adı verilen canlı organizmanın beyni olmamasına rağmen karşısına çıkan engellere çözüm üretiyor ve bilgi paylaşımında bulunabiliyor.

AĞZI YOK YEMEK YİYOR

Bilim insanları tarafından ağzı olmadığı kaydedilen Blob (Physarum polycephalum) yemek yiyebiliyor. Gözleri olmamasına rağmen algılayabiliyor.

YARIYA BÖLÜNÜNCE KENDİNİ TAMAMLIYOR

Doğanın gizemli varlıklarından biri olarak nitelendirilen Blob, yarıya bölününce kendisini iki dakika içinde tamamlıyor. Bacakları olmayan canlı buna rağmen saatte 4 cm ilerleme kaydedebiliyor.

720 CİNSEL ORGANI VAR

Myxomycetes familyasının bir üyesi olan Blob, 720 cinsel organa sahip. Bilim insanları tarafından farklı deneylere tabi tutulan Blob, bilim insanları çok şaşırtmış.

NE OLDUĞUNA KARAR VEREMEDİLER

Bir hayvan gibi davranan Blob, biyologlar tarafından mantar sınıfında görülüyor. Ancak bilim insanları henüz buna net karar vermiş değil. Paris Doğal Tarih Müzesi Müdürü Bruno David'e göre Blob, "doğanın gizemli canlılarından biri" olarak görülüyor. Uzmanlar, Blob'un rutubetli orman arazisi altında, ışıktan uzakta yaşadığına dikkat çekiyor.

ÇOK ÇABUK ÖĞRENİYOR

Beyni olmamasına rağmen öğrenme kapasitesine sahip olan Blob, için labirent deneyi yapıldı. Bilim insanları yapılan deneyde Blob'un yemeğe ulaşmak en kısa yolu keşfettiğini belirtiyor. David Blob'un diğer özelliklerini şöyle sıralıyor: "Önüne bir engel koyduğumuzda -mesela Blob tuzdan nefret ediyor- tuzdan bir engel. Arkasında yiyecek de olsa o engele doğru ilerlemiyor. Bu engeli aşacak alternatif yollar buluyor. Çok hızlı öğreniyor. Eğer iki Blob'a aynı deneyi uygularsak biri öğrendiğini diğerine aktarıyor".