500 yıllık Mushaf-ı Şerif'in yeniden basımı yapıldı

"Hattatların Piri" olarak tanımlanan Şeyh Hamdullah'ın yaklaşık 500 yıl önce yazdığı ve Türkiye'deki en değerli el yazması Kur'an-ı Kerimler arasında bulunan "Mushaf-ı Şerif" yeniden basıldı

Google Haberlere Abone ol
500 yıllık Mushaf-ı Şerif'in yeniden basımı yapıldı
İslam yazı sanatını zirveye taşıyan ve "Hattatların Piri" olarak tanımlanan Şeyh Hamdullah'ın yaklaşık 500 yıl önce yazdığı ve Türkiye'deki en değerli el yazması Kur'an-ı Kerimler arasında bulunan "Mushaf-ı Şerif"in tıpkıbasımı tamamlandı.

Kültür ve Turizm Bakanlığından alınan bilgiye göre; Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı tarafından 2014'te başlatılan proje kapsamında, Osmanlı hat sanatının kurucusu kabul edilen Şeyh Hamdullah'ın, Sultan II. Bayezid'in tilaveti için özel olarak yazdığı ve bugün Topkapı Sarayı Müzesi'nde muhafaza edilen "Mushaf-ı Şerif"in tıpkıbasımı işlemleri tamamlandı.

Sultan II. Bayezid'in hat hocalığını da yapan Şeyh Hamdullah'ın yaklaşık 500 yıl önce yazdığı "Mushaf-ı Şerif", süslemesi ve cildiyle Türkiye'deki en değerli el yazması Kur'an-ı Kerimler arasında yer alıyor.

Klasik hat sanatında daha önce örneğine pek rastlanmayan "harekeli nesih" hatla yazılan ve bu şekilde okumada kolaylık sağlanan "Mushaf-ı Şerif", bugünkü baskı teknolojilerindeki tüm yöntemler denenerek ulaşılabilen en üst kaliteyle bin adet basıldı ve Prof. Dr. Muhittin Serin'in kaleme aldığı "Şeyh Hamdullah ve Yazdığı Mushaf-ı Şerif" adlı Türkçe-İngilizce kitapçıkla birlikte özel kutusunda sertifikalı olarak yayımlandı.

"Mushaf-ı Şerif", 600 dpi çözünürlükte fotoğraflanıp, Kur'an-ı Kerim tıpkıbasım uygulamalarında Türkiye'de ilk defa başvurulan "hexachrome" tekniğiyle basıldı. Böylece, aynı rengin farklı tonları esere yansıtıldı ve sayfalardaki çeşitli leke izleriyle renk geçişleri başarıyla aktarıldı.

Eserin basımında, tezhipli bölümlerdeki fırça boyasının sahip olduğu doğal doku ve sayfa zeminlerindeki gerçeklik hissini en hassas biçimde yansıtabilmek için "kum tram" yöntemi de kullanıldı.

Tıpkıbasımın kapağında, orijinaline en yakın doku ve renge sahip iki ayrı hakiki deri üzerine sıcak varak ve soğuk gofre olmak üzere 24 baskı uygulandı. Eserin ağız kısımları, doğallık hissi sağlamak amacıyla çeşitli kumaş boyası karışımları kullanılarak tek tek elde boyanıp üzerine ipek baskı yapıldı. Böylece asıl nüshanın ağız kısmındaki desenlerin tıpkıbasımda aynıyla yer alması da sağlandı.

Yorumlar