SEDAŞ paralı haber talebi için özür diledi

Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş. (SEDAŞ), yerel gazetelere parayla haber yapılması teklifi için özür diledi.

SEDAŞ paralı haber talebi için özür diledi
04 Ocak 2014 Cumartesi 17:58

Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş. (SEDAŞ), yerel gazetelere parayla haber yapılması teklifi için özür diledi. Sakarya Gazeteciler Cemiyeti, SEDAŞ’ın elektrik kesintilerinin haber olarak yerel gazetelerde duyurulması karşılığında aylık 500 lira teklif etmesine tepki göstermişti.

SEDAŞ’tan yapılan açıklamada, şirket tarafından planlı elektrik kesintileri hakkında kanunların da öngördüğü üzere 48 saat önce kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla hizmet verilen illeri kapsayan bir ilan programı tasarlandığı belirtildi. Bu program kapsamında kesinti duyurularının basında yer alması için özel bir teklif paketi hazırlandığı kaydedilerek, "Kurumsal İletişim Müdürlüğümüz tarafından Sakarya, Kocaeli, Bolu ve Düzce basınına gönderilen bu teklif, iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, bir bilgilendirme mektubudur. İkinci bölüm ise önerilen teklifin şartlarını da içeren bir prensip sözleşmesidir." denildi. Bilgilendirme mektubunda yer alan, "Sizler gelen bilgiyi alıp yine haber haline getirip her gün yayınlayacağınızı taahhüt edeceksiniz." ifadesindeki "haber" kelimesinin, sehven "duyuru" kelimesi yerine kullanılmasının bir yanlış anlamaya sebep olduğu vurgulanan açıklamada şunlar kaydedildi: "Bu yanlış anlama nedeniyle büyük üzüntü duyduğumuzu belirtmek ister, konuyla ilgili basınımızdan özür dileriz. Bu vesileyle tekrarlamak isteriz ki gazetelere gönderdiğimiz metin, kesinti duyurularının aksamadan yayınlanması ve bölgemizdeki vatandaşlarımıza ulaştırılması için hazırlanmış bir ilan yayınlama teklifidir. SEDAŞ olarak, iş etiği prensiplerimiz doğrultusunda aksi bir girişimde bulunmamız mümkün değildir. Bu yazılı bildirimimizi değerlendirerek, ilan teklifi olarak olumlu bulan ve geri dönüş yapan gazetelerimizin olması tek tesellimizdir." CİHAN

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×