İÜ'den otizmli çocuklar için "Parlak Zihin" oyunu

- Akıllı telefon ve tabletler için geliştirilen oyun, otizmli çocukların beden farkındalıklarını artırmayı amaçlıyor - Projenin yürütücüsü Doç. Dr. Gürsul: - "Bu yazılımla otizmli çocuk, bedeninin tüm bölgelerini öğrenebiliyor. Oyun sayesinde çocuk vücudunun ağrıyan yerini gösterebilecek"

İÜ'den otizmli çocuklar için

İSTANBUL (AA) - İstanbul Üniversitesi (İÜ) Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından desteklenen "Bright Mind/Parlak Zihin" mobil oyunu görücüye çıktı.

Otizmli çocukların beden farkındalıklarını artırmayı amaçlayan oyun, cep telefonu ve tabletler için geliştirildi. Mobil oyun uygulaması hem İngilizce hem de Türkçe olarak oynanabiliyor.

Yürütücülüğünü İÜ Enformatik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatih Gürsul'un yaptığı oyunun yazılım projesi, otizmli çocuklara yönelik çalışmaları ile tanınan Ergen ve Çocuk Psikiyatristi Prof. Dr. Bengi Semerci'nin katkılarıyla hazırlandı.

Yazılımın uygulama desteğini İstanbul İl Eğitim Müdürlüğü ve İTO MEB Bağcılar Özel Eğitim Uygulama Merkezi sağlıyor. Yazılımın İngilizce uyarlamasını ise İÜ Çeviri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Sinem Canım Alkan yaptı.

Bright Mind eğitim oyunu, ilk olarak 11-18 Mayıs tarihleri arasında İTO MEB Bağcılar Özel Eğitim Uygulama Merkezinde uygulandı.

Proje Yürütücüsü Doç. Dr. Fatih Gürsul, yaptığı açıklamada, başarılı bir uygulama gerçekleştirdiklerini ifade ederek, şunları kaydetti:

"Otizmli çocuklar özellikle bedenlerinde ağrı bölgelerini ifade etmekte güçlük çekiyor. Burun, baş, kulak gibi ağrılarını ebeveynlerine daha rahat gösterirken, dirsek, diz, göğüs ve omuz ve özel bölge gibi beden bölgelerinde ağrı olduğu zaman tam ve doğru olarak dile getiremiyorlar. Bu yazılım ile öğrenci, bedeninin tüm bölgelerini öğrenebiliyor. Oyun sayesinde çocuk herhangi hastalıkta vücudunun ağrıyan yerini tam olarak gösterebilecek. Bu yazılımın başka bir amacı da öğrencilerin vücut bölgelerini kavrayıp, cinsel istismarlara karşı kendilerini korumalarına yardımcı olacak."

Proje araştırmacılarından İsmet Yiğitbaşı ise yazılımla otizmli çocukların vücut bölgelerini öğrendiğini belirterek, "Oyunu öğrenciler üzerinde denediğimizde şunu fark ettik. Örneğin öğrenci göğüs ile gözü karıştırıyordu. Mobil uygulamayı ilk kullanan öğrenciye yazılım göğüs bölgesini göster dediğimizde çoğu öğrenci göz kısmını gösterdi. Fakat bunun yanlış olduğunu öğrendiler. 1 hafta sonra hata yapan aynı öğrencilerin tekrar uygulamada göğüs ile gözü kesin bir şekilde ayırt ettikleri gördük."

Yazılımın Türkçe karakterleri Ali ve Ayşe, İngilizce karakterleri John ve Lisa oluşturuyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×