"Forum İstanbul 2016"
- Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir: - "3. Havalimanını yapıyoruz, buraya gelecek yolcu sayısı belli, araç sayısı da belli. Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık" - "Bunları yapmazsak limanlarımız, havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul'un başına bela olacak yatırımlar haline gelecek" - "Kargo işletmeciliğimizde, akaryakıtın tüketimiyle ilgili kesinlikle Karadeniz sahilinde bir liman yapma ihtiyacımız olduğu gözükmektedir. Bu çalışmalarımız hızla devam ediyor. Limana uygun arazi bulduk"
İSTANBUL (AA) - Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve İGA Yönetim Kurulu üyesi Nihat Özdemir, 3. Havalimanını yaptıklarını, buraya gelecek yolcu ve araç sayısının belli olduğunu belirterek, "Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık. Bunları yapmazsak limanlarımız, havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul'un başına bela olacak yatırımlar haline gelecek" dedi.
Özdemir, "Forum İstanbul 2016"nın ikinci gününde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin hem avantajları hem de dezavantajlarının bulunduğunu belirterek, Türkiye'nin coğrafi anlamdaki avantajlarını anlattı.
İstanbul havalimanından geçen yolcu sayısının yüzde 60'ının
transit geçen yolcu olduğunu ifade eden Özdemir, şunları
kaydetti:
"Bizim yeni yapacağımız 3. Havalimanı'nda da bu özellikleri
kapsayan bir havalimanı yapmaya çalışıyoruz. Büyük bir çalışma var
ve bu çalışmayı bu şekilde sürdürür ve herhangi bir aksilik olmazsa
2018'in ilk çeyreğinde bu havalimanımızı 90 milyon yolcu kapasitesi
ile açıp havacılık sektörüne sunacağız. Dünyada ve Türkiye'de
havacılık sektörü yüzde 10'lar seviyesinde büyüme gösteriyor.
Türkiye'de de bu rakam daha yukarıda çıkmaktadır."
Özdemir, Türkiye'nin petrolü, doğal gazı olmadığını, ama katma
değeri yüksek olan ürünlere yönelerek 2023 hedeflerine
ulaşabileceğini aktararak, ihracat kilogram fiyatlarına dikkati
çekti.
3. Havalimanı'nın Karadeniz sahilinde bir liman yapmayı planladıklarını belirten Özdemir, "Kargo işletmeciliğimizde, akaryakıtın tüketimiyle ilgili kesinlikle Karadeniz sahilinde bir liman yapma ihtiyacımız olduğu gözükmektedir. Bu çalışmalarımız hızla devam ediyor. Çok büyük olmasa da küçük bir konteyner koymayı hedeflemiş durumdayız. Orada limana uygun arazi bulduk. Çalışmalarımızı yapıyoruz. Bir mendirek ile rıhtım ile ortasını tarayarak konteyner gemilerinin yanaşacağı bir liman haline getireceğiz. Oraya yaklaşan akaryakıt temini yapacak gemilerin 60 bin tondan aşağıda olmaması gerekiyor" diye konuştu.
Haziran ayının sonunda ince işlere başlayacakları için çalışan
sayısını 30 bine yükselteceklerini ifade eden Özdemir, "Bizim 3.
Havalimanı'ndaki hedeflerimizden biri de 15 dakikada yolcularımızın
uçaktan indiği andan itibaren taksiye bindirmektir" şeklinde
konuştu.
- "Entegre sistemler tamamlanmazsa yapılan yatırımların hepsi boşa
çıkacak"
Özdemir, Türkiye'nin geleceğine, büyümesine güvenerek İskenderun Limanını aldıklarını anlatarak, "Liman değeri olmayan bir liman halindeydi, hemen hemen sıfır kapasite ile çalışıyordu. Aldığımızda çeşitli şartlar vardı, yaptık. Rahatlıkla 300 metre uzunluğunda konteyner gemileri gelip bizim oradan yük alıp, boşaltıp, öyle çalışıyorlar. Şu anda çalışma kapasitesi yüzde 40'lar civarında bulunuyor" diye konuştu.
Liman ve havalimanını yapıp entegre sistem tamamlanmazsa yapılan
yatırımların hepsinin boşa çıkacağını vurgulayarak, sözlerini şöyle
tamamladı:
"3. Havalimanını yapıyoruz, buraya gelecek yolcu sayısı belli, araç
sayısı da belli. Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro 2
yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak
olamadık. İskenderun Limanını almışız. Biz Gaziantep-Şanlıurfa
otoyolunu yaptık. Hizmete açılalı 10 yıl oldu. Ana hedef
Şanlıurfa'da biten yolu Habur Sınır Kapısına ulaştırmaktı. Bir
taraftan da İran'a bağlamaktı. Proje var ama bir türlü
yapılamadı.
Ayrıca bu yapılan yolların çoğu demiryolları hariç
yap-işlet-devret ile yapılan yatırımlar. Cizre'de olaylar yaşandı.
Çimento fabrikalarım var, Irak'ta şantiyelerim var, çimentoyu 2 ay
yollayamadım. Bu otoyollar yapılsaydı bu aksilikler olmayacaktı.
Tek yol var Cizre'nin ortasından geçiyor, zaten olaylar orda
meydana geldi. Şimdi bunları yapmazsak limanlarımız,
havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul'un başına bela olacak
yatırımlar haline gelecek."
Yorumlar