Abdest Nasıl Alınır

Abdest nasıl alınır, Abdest almaya başlamadan önce niyet ettim Allah rızası için abdestimi almaya demeniz gerekir. Niyetinizi ettikten sonra kelime-i şahadet getirerek abdest alma işlemine başlayabilirsiniz, abdest alma yöntemi kadınlar ve erkeklerde ayn

Abdest Nasıl Alınır
24 Kasım 2014 Pazartesi 14:39

Abdest nasıl alınır, Abdest almaya başlamadan önce niyet ettim Allah rızası için abdestimi almaya demeniz gerekir. Niyetinizi ettikten sonra  kelime-i şahadet getirerek abdest alma işlemine başlayabilirsiniz, abdest alma yöntemi kadınlar ve erkeklerde aynıdır.
 
"Eûzübillahi mineşşeytanirracim-Bismillahirrahmanirrahim" dedikten sonra ellerinizi parmak uçlarından başlayarak kuru kalmayacak şekilde 3 defa yıkayınız.
  • Ağzınızı sağ elinizle 3 defa suyla çalkalayın
  • Sağ Elinizle burnunuzun içine çekerek 3 defa su veriniz ve sol elinizi le sümkürün
  • İki eline su alarak 3 defa yüzünüzün hiçbir yeri kuru kalmayacak şekilde yıkayınız.
  • Önce sağ kolunuzu dirseğinize kadar kuru bir yeri kalmayacak şeklide 3 defa yıkayınız
  • Sonra sol kolunuzu dirseğinize kadar kuru bir yeri kalmayacak şekilde 3 defa yıkayınız.
  • Sağ elinizle başınızın dörtte birini mesh ediniz yani ıslatınız
  • Her iki elinizi ıslatarak kulaklarınızın arkasından itibaren kulak içinizi yıkayınız
  • Baş ve serçe parmaklarınızı boynunuzun arkasından geçirerek mesh ediniz
  • Önce sağ ayağınızdan başlayarak parmak uçlarına kadar hiçbir yeri kuru kalmayıncaya kadar 3 defa yıkayınız
  • Sonra sol ayağınızdan başlayarak parmak uçlarına kadar hiçbir yeri kuru kalmayıncaya kadar 3 defa yıkayınız.
Abdestin farzları
  • Önce ellerinizi dirseklere kadar kollarla birlikte yıkamak
  • Başınızın dörtte birini mesh etmek
  • Topuklarınıza kadar ayaklarınızı 3 defa yıkamak
  • İki elinizle yüzünde kuru bir yer kalmayıncaya kadar yıkamak
Abdestin sünnetleri
  • Abdest almaya niyetlenmek
  • Oruç tutmadığınız zamanlarda ağzınızda 3 defa gargara yapmak
  • Abdest alırken yıkadığınız organlarınızı ovmak
  • Abdest almaya kelime-i şahadetle başlamak
Abdestin Mekruhları
  1. Abdest alırken gereğinden fazla suyu boş yere tüketmek.
  2. Gereği yokken suyu âdetâ âzaları mesheder gibi çok az kullanmak.
  3. Suyu abdest âzalarına hızlı çarpmak, etrafa su sıçratmak.
  4. Abdest alırken gereksiz yere konuşmak.
  5. Ihtiyacı olmadığı halde abdest almak için başkasından yardım ve su dökmesini istemek.
  6. Temiz olmayan pis ve kirli bir yerde abdest almak.
  7. Abdestin sünnetlerini bilerek terk etmek.
Abdesti Bozan Durumlar
  1. Idrar veya dışkı yollarından yani ön ve arkadan herhangi bir şeyin çıkması. Mâide sûresi 6. âyetinde "...sizden birisi abdest bozmaktan geri dönmüşse..." ve Hz. Peygamber (s.a.s.)'e "Hades nedir?" diye sorulduğunda; "Her iki yoldan çıkandır" cevabını vermeleri, ön ve arka yollardan birinden çıkan idrar, dışkı, yel, vedi, mezi, meni, kurt ve diğer hususların abdesti bozduğunu ifâde eder.
  2. Aklın idrak gücünü gideren hususlar; uyumak, bayılmak, delirmek, sarhoş olmak vs.'dir. Ancak oturduğu yerde kıpırdamadan uyuyan kimsenin abdesti bozulmaz. (Müslim, Vudû', 2; Ahmed b. Hanbel, 1, 256).
  3. Vücudun herhangi bir yerinden kan, irin veya sarı su çıkması ve etrafına yayılması. Ağızdan akan kana bakılır, şâyet bu kan tükrük kadar veya tükrükten fazla ise abdesti bozulur.
  4. Ağız doluşu kusmak. Zira Hz. Peygamber (s.a.s.) "Kusuntu abdesti bozar" (Tirmizî, Tahâre, 64) buyurmaktadır. Kusma ağız doluşu değilse abdest bozulmaz.
  5. Cinsî münasebette bulunmak.
  6. Tam olarak cinsî ilişki olmasa bile kadın ve erkeğin çıplak veya ince bir elbise ile vücutlarının veya tenâsül uzuvlarının birbirine değmesi.
  7. Teyemmüm yapan kimsenin su bulması .
  8. Namazda sesli olarak gülmek. Zira Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmaktadır: "Sizden biriniz namazdayken kahkaha ile gülerse abdesti ve namazı birlikte iade etsin. " Kahkaha namazın dışında olursa abdesti bozmaz.
  9. Bir kimse abdest alırken bazı organlarını yıkayıp yıkamadığı konusunda endişe ederse, şayet bu ilk defa karşılaştığı bir şüphe ise o organını yeniden yıkar, yok eğer sürekli şüpheye düşüp duruyorsa bu şüpheşinin önemi yoktur. Abdestini tam almış sayılır. Abdestinin bozulup bozulmadığını tam hatırlayamayan kişi kesin olarak abdest aldığını hatırlıyorsa abdestli demektir. Çünkü kesin olarak bilinen bir husus şüphelerle yok olmaz.
  10. Ayrıca namaz haricinde abdestinden şüpheye düşenin abdest almasının takvaya daha yakın olduğu; fakat namaz içinde bulunan kimsenin ise abdestinden şüpheye düşmesi hâlinde namazını bozup abdest alması gerekmediği âlimler tarafından ifâde edilmiştir.

 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×