Rüşvet skandalı ve Büyükelçi'ye tepki ABD basınında geniş yankı uyandırdı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, bakan oğullarının isminin karıştığı yolsuzluk ve rüşvet skandalının "uluslararası güçler" ve onların "yerel işbirlikçilerinin" oyunu olduğu yönündeki çıkışı ile ABD’nin Ankara Büyükelçisi hakkında sarf ettiği sözler, Ame.

Rüşvet skandalı ve Büyükelçi'ye tepki ABD basınında geniş yankı uyandırdı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, bakan oğullarının isminin karıştığı yolsuzluk ve rüşvet skandalının "uluslararası güçler" ve onların "yerel işbirlikçilerinin" oyunu olduğu yönündeki çıkışı ile ABD’nin Ankara Büyükelçisi hakkında sarf ettiği sözler, Amerikan basınında geniş yankı uyandırdı.

New York Times, Washington Post başta olmak üzere irili ufaklı birçok gazetenin yanı sıra televizyon kanalları da yolsuzluk olaylarına ABD Büyükelçisi’nin de dahil edilmesi üzerine gelişmelere geniş yer verdi.

NBC televizyon kanalı, Başbakan Erdoğan’ın Ordu’da yaptığı konuşmasından kesitler vererek, hükümete karşı uluslararası bir tezgâh olduğunu söylediğine işaret etti. Haberde, rüşvet skandalının patlak vermesinden bu zamana İstanbul Emniyet Müdürü başta olmak üzere bugüne kadar 70’den fazla polis şefinin görevinden alındığına işaret eden NBC, hükümetin bu icraatının sebebi olarak polislerin Gülen Hareketi ile ilişkili olduğu şüphesini gösterdi. NBC televizyonu ayrıca, polislerin rüşvet skandalının patlak vermesinden sonra görevden alınmasını, ''ülkede yolsuzluğun üstünün örtülmeye çalışılması" olarak yorumlandı. NBC, Türkiye genelinde gazetecilerin emniyet binalarına girmesinin de yasaklandığına dikkat çekti.

New York Times (NYT) gazetesi Türk hükümeti yanlısı dört gazetenin, ortaya çıkan ve bakanlar ile işadamlarının isimlerinin karıştığı yolsuzluk olayında Amerika Birleşik Devletleri Türkiye Büyükelçisi’nin etkisi olduğu yolunda haberlere imza attığını yazdı. Büyükelçi Francis Ricciardone'nin hakkında ileri sürülen iddiaları yalanlayarak, "Amerika Birleşik Devletleri'nin devam eden yolsuzluk soruşturmasıyla hiçbir ilgisi yoktur. Haberlerde ileri sürülen iddialar yalan ve iftiradır." diyerek kendisini savunduğunu okurlarına duyurdu.

Türk Dışişleri Bakanlığı sözcüsünün, ABD Büyükelçisi’nin ülkeden gönderilmesi gibi bir çalışma olmadığını duyurduğunu ve Ricciardone’nin açıklamasının yeterli bulunduğunu belirten NYT, iki müttefiğin arasında muhtemel olabilecek bir gerginliğin bastırılmaya çalışıldığını ifade etti.

Amerika’nın Sesi (VOA) ise Kadıköy’de polis ile göstericilerin çatışmasını yazdı. Polisin göstericilere yine biber gazı sıktığını belirtilen haberde, protestocuların Erdoğan hükümetinin istifa etmesini istediğini okurlarına aktardı. VOA, altı ay önce yaşanılan ve ülke geneline yayılan Gezi Parkı gösterilerinde 6 kişinin öldüğü, 8 binden fazla kişinin ise yaralandığını bildirdi.

Washington Post (WP), "Hükümet destekçisi" olarak tanımladığı Yeni Şafak gazetesinin, Büyükeleçi Ricciardone için "Bu ülkeyi terk et" başlığıyla çıktığı habere dikkat çekti. AP haber ajansının haberini internet sitesine taşıyan WP, Ricciardone’nin hakkında ileri sürülen iddialara twitter hesabından cevap verdiği ve suçlamaları kesin dille reddettiğine vurgu yapdı. WP, Yeni Şafak gazetesinin hükümete karşı düzenlenen yolsuzluk operasyonunda İsrail’in de parmağı olduğu iddiasına da yer verdi. Geçtiğimiz yaz Gezi Parkı protestocularına sert muamalede bulunan polise hükümetin sahip çıktığını ve övgüde bulunduğunu hatırlatan gazete, Erdoğan hükümetinin o dönem de olayların arkasında uluslararası güçlerin olduğu yolunda savunma yaptığına işaret etti. WP ayrıca İstanbul emniyet müdürü ile üst düzey polis memurlarının görevden alınmalarını "kamuoyu tarafından skandalın üstünün örtülmesi olarak algılanıyor" şeklinde ifade etti.

El Cezire televizyon kanalı da izleyicilerine dün İstanbul’da hükümet karşıtı yapılan protestoları aktardı. Ünlü televizyon kanalı haberinde, hükümetin ülke tarihinin en büyük skandalına adının karışmasından dolayı zor zamanlar yaşadığı ve olayda iki bakan oğlu ile birlikte 24 kişinin tutuklandığını bildirdi. Ünlü haber kanalı, onlarca polisin skandalın ortaya çıkmasından sonra görevlerinden alındığı ve bunun da yolsuzluğun üstünün örtülmesi olarak değerlendirildiğini söyledi.

Al Arabiya ise haberi okurlarına, "Hükümet 25 polis şefini daha görevden aldı" şeklinde aktardı. Erdoğan’ın skandalın ortaya çıkarılmasını "kirli oyun" olarak değerlendirdiğini belirten Al Arabiya, "Başbakan operasyonun arkasında ‘uluslararası grupların’ ve ‘karanlık ittifakların’ olduğunu söyleyerek polise karşı tasfiyeye devam edileceği işaretini verdi." ifadelerini kullandı. Gazete, İstanbul Emniyet Müdürü olarak atanan Selami Altınok’un ilk iş olarak gazetecilerin emniyete girmesini yasakladığını yazdı.

CNN Uluslararası haber kanalı ise AK Parti ile Gülen arasında artan bir rekabet olduğunu iddia ederek, Başbaka’ın bakanların oğullarının isimlerinin geçtiği yolsuzluk olayına tepkisinin çok sert olduğunu duyurdu. Erdoğan’ın skandal olay için "çok çok kirli operasyon" diye tepki gösterdiğini belirten ünlü haber kanalı, Başbakan’ın yolsuzluğun olup olmadığı yolundaki sorulara cevap vermediğini ifade etti. CNN, Erdoğan’ın ABD Büyükelçisi’ni de konuşmasında hedef alarak, ‘provokatif’ diye çıkıştığını ve "Eğer görev kapsamının dışına çıkarsa ülke de tutmak zorunda değiliz" şeklindeki sert çıkışına dikkat çekti. CİHAN

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×