Bilim adamları 'dökülen saçlar'a çözüm buldu

Güney Koreli bilim adamları, saç dökülmesiyle oluşan kesin çözüm olabilecek yeni bir keşif yaptıklarını duyurdu.

Bilim adamları 'dökülen saçlar'a çözüm buldu

Güney Koreli bilim insanları, yeni saç kökleri oluşturan biyokimyasal madde ürettiklerini iddia etti. Buluş, saç dökülme tedavisinde yeni bir çığır açabilir. Koreli bilim insanları, yeni saç köklerinin oluşumunu engelleyen proteini devre dışı bırakan bir ilaç ürettiğini açıkladı. Araştırma ekibi saç köklerinin gelişmesini engelleyen CXXC proteinini keşfetti. Söz konusu protein, saç kökü oluşumu ve yetişkinlerde yeniden saç kökü oluşturma sinyalini veren wnt sinyalinin yolunu kesiyor.

YENİ SAÇ KÖKLERİ ÇIKIYOR

Araştırmacılar bu buluşla CXXC’in dağınık protein ile bağlanmasını engelleyen biyolojik bir madde olan PTD-DBM’yi geliştirdi. Bu madde laboratuvarda farelerin kel derisine uygulandığı zaman yeni saç köklerinin çıktığı gözlendi. Çalışma geçen ay ‘Investigative Dermatology’ dergisinde araştırma tezi olarak yayınlandı.

KELLİK TEDAVİSİNDE KULLANILANLARDAN FARKLI

Yeni keşfedilen biyokimyasal madde, kellik tedavisinde kullanılan saç dökülmesinin engelleyen ya da saçları gürleştiren mevcut ilaçlardan farklı olarak yeni saç kökleri oluşmasını sağlıyor. Piyasadaki kellik ilaçlarının hormon değişikliğine sebep olduğu, iktidarsızlık veya baş dönmesi gibi bazı yan etkileri olduğu belirtiliyor.