Rusya Alman gazetesinden özür diledi

Kremlin Sözcüsü Peskov, Putin'in "Panama belgeleri"ni yayımlayan Alman gazetesinin ABD şirketine bağlı olduğu açıklamasından dolayı özür diledi

Rusya Alman gazetesinden özür diledi
15 Nisan 2016 Cuma 14:57

Putin'in Basın Sözcüsü Dmitriy Peskov, Devlet Başkanı Vladimir Putin'in "Panama belgeleri"ni yayımlayan Alman gazetesini ABD ile bağlantılandırdığı açıklamasında "hata yaptıklarını" kabul ederek, özür diledi.

Peskov, Rus basınına yaptığı açıklamada, Putin'in "Panama belgeleri"ni yayımlayan gazetenin Amerika bağlantısı konusunda yaptığını açıklamanın yanlış olduğunu belirterek, "Bu benim hatam. Bilgiyi bir kez daha kontrol etmeliydim. Gazeteden özür dileriz" ifadelerini kullandı.

Putin, dün yaptığı açıklamada, "Panama belgeleri"ni Rusya'yı zor durumda bırakmak için Amerika tarafından sızdırıldığını işaret ederek, bu görüşünü desteklemek için belgeleri yayımlayan Alman "Süddeutsche Zeitung" gazetesinin Amerikan "Goldman Sachs" şirketine bağlı olduğunu söylemişti.

Putin, "Bu haberler ilk olarak Süddeutsche Zeitung'da çıktı. Bu gazete bir holdinge bağlı, o holding ise Amerikan Goldman Sachs yatırım şirketine ait. Yani her yerden onlar çıkıyor ama yüzleri kızarmıyor" açıklamasında bulunmuştu.

"Panama belgeleri"nde çok sayıda kişi ve şirketin uluslararası vergi kaçakçılığı, kara para aklama, uluslararası yaptırımları delmek gibi amaçlarla off-shore şirketler ve hesaplar üzerinden finansal işlem yaptığı öne sürülmüştü. Kayıtlarda, Putin'e yakın isimler de yer almıştı.

 


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×